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Jeder Start ist Kür, jede Landung obligatorisch.
Fliegen ist nicht gefährlich, Abstürzen dagegen schon.
Es ist immer besser du stehst unten und wärest gerne
oben, als umgekehrt.
Du hast nie zuviel Sprit, außer wenn du brennst.
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Fliegen ist simpel: Ziehen - kleine Häuser, Drücken - große Häuser.
Spezialfall: Nach ständigem Ziehen werden sie auch wieder größer.
Der Propeller ist einfach ein großer Ventilator vorne am Flugzeug, der dazu dient, den Piloten zu
kühlen. Wenn er stehenbleibt kann man regelrecht zusehen, wie der Pilot ins Schwitzen gerät.
Eine gute Landung ist eine, bei der du hinterher weggehen kannst. Eine phantastische Landung ist
eine, bei der das Flugzeug noch einmal verwendet werden kann.
Die drei nutzlosesten Dinge für einen Piloten sind die Höhe über ihm, die Rollbahn hinter ihm und
eine verstrichene Zehntelsekunde.
Lerne aus den Fehlern Anderer. Du wirst nicht lange genug leben, um alle Fehler selbst zu machen.
Du weißt, daß du mit eingefahrenem Fahrwerk gelandet bist, wenn du vollen Schub brauchst,
um zur Rampe zu kommen.
Sorge dafür, daß die Anzahl deiner Starts möglichst ähnlich zur Anzahl deiner Landungen ist.
Helikopter können gar nicht fliegen. Sie sind lediglich so häßlich, daß die Erde sie abstößt.
Wenn du aus dem Cockpit nur noch Boden siehst und die einzigen Geräusche, die du hörst, laute
Schreie aus der Passagierkabine sind, dann läuft wahrscheinlich nicht alles wie geplant.
Im andauernden Kampf zwischen mit mehreren hundert km/h fliegenden Objekten aus Stahl und der
ruhenden Erde, hat die Erde noch nie verloren.
Gravitation ist nicht nur eine Idee, sondern ein Gesetz. Versuche nicht, sie wegzudiskutieren.
Die Überlebenswahrscheinlichkeit beim Landen ist umgekehrt proportional zum Landewinkel.
Großer Landewinkel, kleine Überlebenswahrscheinlichkeit, und umgekehrt.
Gutes Urteilsvermögen bzw. die Fähigkeit zu richtigen Entscheidungen kommt durch Erfahrung.
Unglücklicherweise entwickeln sich Erfahrungen durch falsche Entscheidungen.
Laß Dich von einem Flugzeug nie dorthin bringen, wo deine Gedanken nicht schon fünf Minuten
eher waren.
Die Flugzeugnase sollte stets wenigstens ungefähr in Flugrichtung zeigen.
Wenn du im Zweifel bist, dann halte die Höhe. Es ist noch kein Flugzeug mit dem Himmel
zusammengestoßen.
Bleibe außerhalb von Wolken. Der silberne Streifen vor dir könnte ein entgegenkommendes Flugzeug
sein. Außerdem haben verläßliche Quellen berichtet, daß sich manchmal heimtückische Berge in
Wolken verstecken.
Es gibt drei einfach Regeln, um eine sichere Landung hinzulegen. Leider kennt die niemand.
Am Anfang hast du eine volle Tüte mit Glück und eine leere Tüte mit Erfahrung. Der Trick ist nun, die
Tüte mit Erfahrung zu füllen, bevor die Tüte mit Glück leer ist.
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und für Freunde der englischen Sprache das Original: |
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Every takeoff is optional. Every landing is mandatory.
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous. It's always better to be down here wishing you
were up there, than up there wishing you were down here.
The only time you have too much fuel is when you're on fire.
If you push the stick forward, the houses get bigger. If you pull the stick back, they get smaller.
(Unless you keep pulling the stick back - then they get bigger again)
The propeller is just a big fan in front of the plane used to keep the pilot cool. When it stops, you can
actually watch the pilot start sweating.
Speed is life, altitude is life insurance. No one has ever collided with the sky. When in doubt, hold on
to your altitude.
A 'good' landing is one from which you can walk away. A 'great' landing is one after which they can
use the plane another time.
Learn from the mistakes of others. You won't live long enough to make them all yourself.
You know you've landed with the wheels up if it takes full power to taxi.
The probability of survival is inversely proportional to the angle of arrival. Large angle of arrival,
small probability of survival and vice versa.
Always remember you fly an airplane with your head, not your hands. Never let an airplane take you
somewhere your brain didn't get to five minutes earlier.
Always try to keep the number of landings you make equal to the number of take offs you've made.
There are three simple rules for making a smooth landing. Unfortunately no one knows what they are.
You start with a bag full of luck and an empty bag of experience. The trick is to fill the bag of experience before you empty the bag of luck.
Helicopters can't fly - they're just so ugly the earth repels them.
If all you can see out of the window is ground that's going round and round and all you can hear is
commotion coming from the passenger compartment, things are not at all as they should be.
In the ongoing battle between objects made of aluminum going hundreds of miles per hour and the
ground going zero miles per hour, the ground has yet to lose.
Good judgment comes from experience and experience comes from bad judgment.
It's always a good idea to keep the pointy end going forward as much as possible.
Keep looking around. There's always something you've missed.
Remember, gravity is not just a good idea. It's the law. And it's not subject to repeal.
The three most useless things to a pilot are the altitude above you, runway behind you and a tenth of
a second ago.
There are old pilots and there are bold pilots. There are, however, no old bold pilots.
Weather forecasts are horoscopes with numbers.
Airspeed, altitude or brains: two are always needed to successfully complete the flight.
Never trade luck for skill.
The four most common expressions (or famous last words) in aviation are, "Why is it doing that?",
"Where are we?" and "Ooh Shit! Whats that Goat doing in that cloud!"
When a flight is proceeding incredibly well, something was forgotten!
Just remember, if you crash because of weather, your funeral will be held on a sunny day.
If the wings are traveling faster than the fuselage, it's probably a helicopter - and therefore, unsafe.
Never fly in the same cockpit with someone braver than you.
The three best things in life are a good landing, a good orgasm, and a good bowel movement.
The night carrier landing is one of the few opportunities in life where you get to experience all three at
the same time.
Basic Flying Rules:
1. Try to stay in the middle of the air.
2. Do not go near the edges of it.
3. The edges of the air can be recognized by the appearance of ground, buildings, sea, trees and
interstellar space. It is much more difficult to fly there.
Those who hoot with the owls by night should not fly with the eagles by day.
Trust your captain .... but keep your seat belt securely fastened.
The only thing worse than a captain who never flew as a copilot is a copilot who once was a captain.
Stay out of clouds. The silver lining everyone keeps talking about might be another airplane going in
the opposite direction. Reliable sources also report that mountains have been known to hide out in
clouds.
Any pilot who does not at least privately consider himself the best in the business ...
is in the wrong business.
A good simulator check ride is like successful surgery on a cadaver.
An airplane may disappoint a good pilot, but it won't surprise him.
Any attempt to stretch fuel is guaranteed to increase headwinds.
Remember, you're always a student in an airplane.
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